© 2018 Copyright by Positiva Vibbar

Beställa hemsida

Varför är det så svårt?

Det finns många exempel på hur det kan brista i information mellan beställare och leverantör när det gäller hemsidor och det med rätta. Så mycket olika produkter och tjänster som idag utgör en hemsida som bara för några år sedan inte ens fanns.

1. Det du ser är inte det du får

Till att börja med så är det du visuellt ser av en hemsida en extremt liten del av vad en hemsida verkligen är.

Skulle du köpa ett företag om du bara kollat på skyltningen utanför? Många köper idag sin hemsida på det sättet. De beställer en skylt, som i bästa fall förklarar vad de gör och vilka produkter de kan leverera till en kund.

2. En hemsida är ett helt företag

Bästa sättet att beskriva en hemsida är att den är som ett helt företag. Vi kommer på den här sidan beskriva många av de olika delarna som utgör en hemsida och vilka funktioner som kan jämföras med sådant som du redan känner till i ditt företag.

3. Mål och syfte?

Om du inte har ett tydligt mål och syfte med din hemsida så kommer du att misslyckas med din investering.

Vem är det som ska besöka din sida och vad ska de göra där? Varför finns din hemsida? Vem har hand om den och varför? Hur mycket får den kosta? Vad kommer den att ge dig i pengar? Hur kan du mäta resultat?

4. Jobbar det någon där?

En hemsida utan någon som svarar på inkommande förfrågningar är precis som att ringa till ett företag som inte svarar. Man ringer vidare och hittar en annan leverantör.

Om ni är ett litet företag så kanske det räcker med lite arbete på hemsidan, men om ni är en större verksamhet så kräver det flera anställda för att fungera.

5. Hur hittar man till er?

Precis som en fysisk adress för ett företag  så finns det "skyltar" online som guidar kunder till just dig. Det sätter krav på att skyltarna som guidar till dig är uppdaterade, att de inte pekar mot återvändsgränder och att de syns bland andra skyltar och inte försvinner i annan information. För att hitta till dig kan du behöva hjälp av andra som berättar om vart du finns och att de enkelt kan guida kunder till dig.

Om den som vill tipsa om dig inte vet vilken adress du har eller att din adress är komplicerad, då kommer färre kunder att hitta till dig.

6. Framme?

När man kommit fram till er adress, tar det då lång tid att hitta det man letar efter? Är det tydligt vart kunden hittar era olika produkter? Kom ihåg att testa din egen sida, om du hittar svaret på en kundfråga med mindre än tre klick, då är du något bra på spåren.

7. Hemsidan som din säljare

Precis som i ett fysiskt företag så kan hemsidan vara en bra eller dålig säljare, den kan flumma runt eller be om avslut. Den kan dessutom fungera som flera säljare samtidigt till flera kunder.

Om du inte har en anställd säljare på din hemsida, så får du däremot inga resultat alls.

Kostnaden för att ha en fungerande hemsida som är dina säljare brukar ibland helt felaktigt jämföras med kostnaden för en skylt. Kom ihåg, en skylt kan ge resultat, men den är en skylt. Skyltar svarar inte på så många frågor, och de gör absolut inte behovsanalyser.

En modern hemsida kan göra behovsanalyser och kan anpassa sitt budskap efter kund, samtidigt, till många olika kunder. Den kan kontakta kunder som varit inne och kollat på dina varor eller tjänster och kan komma med erbjudanden och tips. Den kan utbilda och inspirera din kund och kan hjälpa din kund att se sitt eget unika nyttovärde av att anlita dig.

Vill du att vi hjälper dig att få en mer professionell och komplett lösning för din hemsida? Lämna ditt nummer så ringer vi upp dig.

Strategiskt inköp av hemsida

16 000,00 krPris

Ring nu: 070-7889496

0